Перейти до основного вмісту

Доброта врятує світ



Мета. Розширити знання учнів про доброту,її значення в житті людини. Стимулювати дітей до добрих вчинків. Вчити робити висновки.
Розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки.
Виховувати чуйність,доброзичливість,співчуття до оточуючих.
Обладнання: клубок з нитками, маркери, мікрофон, свічка, грамзапис, тлумачний словник . 

                                                        Хід заходу:

І. Організація класу

1.Вправа «Вітання»
Діти стають в коло, беруться за руки, посміхаються один одному. Передаючи в руки м’яч по колу, говорять компл
імент.

2.Вправа «Очікування»
- Діти, що ви чекаєте від нашого заняття?(Діти по черзі висловлюють свої очікування)

ІІ. Оголошення теми і завдань заняття
- Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з'ясуємо її значення в житті людини.

ІІІ. Робота над темою
а)Робота з словником
- Зараз ми дізнаємось, як пояснює слово «доброта» тлумачний словник.
(Діти шукають пояснення значення слова) 


б)
Читання оповідань В.Сухомлинського: 

Врятував сонечко

Це було влітку. Цілий день пекло сонце, а потім насунулись чорні хмари. Пішов дощ. Під високою гіллястою шовковицею сидів Василько.
Він не боявся зливи. Його захищало від неї.
Густе листя. Під шовковицею було сухо. А поруч текли струмки.
Василько побачив, як один струмок поволеньки почав заповнювати невеличку заглибинку. Утворювалось озерце. На середині цього озерця був маленький острівок. Води все прибувало й прибувало. Ось-ось затопить острівець раптом Василько побачив на острівці маленьке червоне сонечко.
Воно бігало з одного краю острівця до другого. «Чому ж воно не летить,»-подумав Василько. Йому стало жаль сонечка.
Острівець ставав усе менший.
Ось він такий як п’ятачок. Ось він уже не більше копієчки. Сонечко сиділо непорушно.
Василько побіг під дощ. І зразу ж змок до нитки. Та він устиг урятувати сонечко.

Добре слово

В однієї жінки була маленька донька Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась, почала кашляти й танула на очах. До нещасної матері почали приходити родичі: Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: "Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям і хвороба втече в ліси й на болота".
Оля їла мед у стільниках і солодке коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Але нічого не допомагало - дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі родичі. Дідусь Опанас сказав:
- Чогось їй не вистачає. А чого - і сам не можу зрозуміти.
Раптом відчинились двері і в хату ввійшла прабабуся Олі - столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але почувши про хворобу правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
- Немає в мене ні медових стільників, ні солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине бажання залишилось у мене в серці - щоб ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине серце забилось частіше, щічки порозовішали, а в очах засяяла радість.
- Ось чого не вистачало Олі,- сказав дід Опанас. - Доброго слова.

в) Робота в групах на картках
- Слово «добрий» співіснує з багатьма словами. З'єднайте значення слів з відповідним синонімом.

Добрий будинок                                зручне
Добра дитина                                    комфортний
Добре ліжко                                      дбайливий
Добрий господар                              хороші
Добрі стосунки                                 слухняна
Добра людина ………..
Добра їжа                                         незабутній
Добрий вчинок                                смачна
Добра дорога                                   надійний
Добрий друг                                     цікава
Добра наука                                      рівна
Добра людина ……….
- Яка ж вона добра людина? (Діти висловлюють свої думки)
5.Вправа «Сонце доброти». Робота в групах.
- Давайте засвітимо «Сонце доброти». Для цього на промінцях напишіть риси, які притаманні добрій людині.(Діти пишуть на сонячних промінцях)
-чуйність
-жалість
-милосердя
-співчуття
-співпереживання
-відданість

6. Хвилинка поезії
Вірш Д. Павленко «Двоколірний вірш». Звучить музика.


На доброті існує світ,
Із добротою пахне хліб,
І мирне небо в школу йти,
це також вияв доброти.
І до людей любов свята –
це чистота і доброта.

7. Робота з прислів’ями в парах. Гра «Збери прислів’я» 


Де є добро, там зникає зло.
Доброта кінчається радістю.
Від доброго слова світ радіє.
Доброму слову ціни нема.
Доброта немає кордонів.
Хто добре починає, той добре кінчає.
Добрі діти доброго слова послухають.
Добре слово – золотий ключ.


8.Вправа «Займи позицію» 

- Існує думка, що головніше в світі багатство, а доброта зовсім не потрібна. 

Займіть позицію, згідні ви чи ні з цим висловлюванням.(Діти займають місце під відповідними сигнальними картками та пояснюють свій вибір)

9.Вправа «Сплети павутинку»
Діти стають в коло. 
- А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому, хто зробив вам добро,тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти. 

10.Мозковий штурм «Інтерв’ю»
-А тепер проведемо інтерв’ю про добру людину. Дізнаємось, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:
- Добра людина ніколи не …. (не кричить, не свариться, не робить навмисної шкоди, не підводить, не ображає...)


11. «Магічна свічка»
-У народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо, що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в руки, перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію,уявіть,що кожен з вас став добрим чарівником. Щоб ви зробили ,ставши чарівником?  

Почніть так:
- Якби я став чарівником, я б зробив би … 

- щоб в країні не було війни
- щоб не було хвороб
- щоб не було бідних людей

12.Стежка доброти
- Слухаючи Вас, я зрозуміла, які ви добрі, і недаремно кажуть, що добро живе в душі людини. І саме тому душа безсмертна. Зараз на відбитках своїх ніжок ви напишете добрі справи, які зробили комусь. Утворимо стежку доброти.

ІV. Підсумок

Чому дідусь такий добрий сьогодні

Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов.
Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться - сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов дідусь після дощу в сад.
"Що ж його робити? - думає Андрійко. - Злізати з шовковиці - струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє".
Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутись. Жде, поки дідусь до хати піде. А дідусь не йде.
Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає:
- Чому це ти сидиш на дереві, внучку?
- Боюся струсити на вас краплі, дідусю...
- Злазь, Андрійку...
Дідусь відійшов, Андрійко зліз із шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка. "Чому це дідусь такий добрий сьогодні?" - з подивом подумав онук.

- Сьогодні ви протоптали стежку доброти, бажаю вам, дітки,щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тарас Шевченко. Реве та стогне Дніпр Широкий...