Перейти до основного вмісту

Ігри для знайомства, створення позитивної ситуаціїї спілкування, емоційного розвантаження.


Гра «М’яч».  Діти стоять в колі, обличчям один  до одного. М’яч передається по колу, той, хто його тримає, чітко та голосно назіває своє ім’я. Передаючи м’яч сусіду, потрібно обов’язково дивитись йому в очі. Після цього можна кидати м’яч будь-кому з учасників групи, голосно називаючи його ім’я. Кидати м’яч треба якомога точніше, щоб його було легко ловити.


Вправа «Мій кращий друг сказав би про мене…». Дітям пропонується розповісти про себе очіма іншої людини або кількох інших людей (друга, батьків, вчителя). Гра стимулює розвиток навичок самопізнання та рефлексії.
Вправа «Я не хочу вихвалятися, але…». Діти розповідають про свої сильні сторони, досягнення, успіхи. Вправа сприяє корекції самооцінки та прийняттю власної особистості.
Гра «Стежинка». Діти стають в ланцюжок один за одним. Керівник обирає ведучого. Учасники гри ідуть за ведучим, копіюючи його рухи та долаючи уявлявані перешкоди. По сигналу керівника ведучий переходить в кінець змійки, а ведучим стає наступний учасник.
Коли всі діти побувають в ролі ведучого, оцінюється самий оригінальний ведучий. Коли розглядається оригінальність, доцільно, з метою розвитку уяви, розібрати зображення тих перешкод, які викликали утруднення у більшості дітей.
Вправа «Посмішка по колу». Дітям пропонується поглянути на сусіда, побажати йому чогось доброго та щиро посміхнутись. Аналогічною є вправа «Коло добра». Ці вправи можуть стати традиційними для початку та завершення заняття.
Ігри та вправи для основної частини заняття.
Гра «Переходи». Мета цієї гри - розвиток спостережливості та уваги дітей. Керівник пропонує учасникам групи стати в коло та уважно подивитись на колір волосся кожного. За командою ведучого, дітям потрібно сісти так, щоб крайнє праве місце зайняв учасник  з самим темним волоссям, поряд з ним потрібно розміститися тому, в кого волосся трохи світліше, а крайнє ліве місце займе той, в кого волосся найсвітліше. Сісти потрібно одночасно, зайнявши своє місце за правилами гри. Той, хто їх порушує, з гри вибуває. Гра проводиться дор трьох разів.
Вправа «Визначення». Ведучий показує дітям одну картку, на якій намальований певний предмет, а потім іншу. Завдання гри в тому, щоб дитина придумала слово, яке знаходиться між цими двома словами, і є «перехідним містком» між ними. Діти відповідають по черзі.
Для спрощення завдання можна навести дітям декілька прикладів. Так для слів «гусак» та «дерево»  перехідними містками можуть бути наступні слова «літать» (гусак злетів на дерево), «вирізать» (з дерева вирізали гусака), «ховатися» ( гусак сховався за дерево), тощо.
Наприкінці гри слід визничити, хто з дітей зміг швидко та правильно впоратись із завданням.
Гра «Невидимі слова». Ведучий просить дітей взяти олівець та папір та записати слова, які він буде нібито писати в повітрі. Ведучий пише слова повільно, слова повинні бути знайомими та складатися з двох або трьох складів.
Ведучий пише 5 слів, потім перевіряє у дітей, які слова вони прочитали та записали на папері. Гру можна повторити 3-4 рази.
Гра «Футболіст». Ведучий пропонує дітям обрати футболіста, який вийде на середину кімнати. З зав’язаними очима він повинен знайти м’яч, орієнтуючись на слова одного з членів групи, який буде вести його до м’яча та пояснювати, що треба зробити, щоб точно влучити по м’ячу. Футболіста та ведучого потрібно підтримувати заохоченням.
Вирішення завдань з сірниками. Дітям потрібно змінити розташування сірників так, щоб утворився новий предмет.
Гра «Компліменти». Учасники групи кидають м’яч з словами «Мені подобається в тобі те, що ти…». Той, хто отримав м’яч кидає його іншому учаснику з тими ж словами.

В корекційній програмі можуть використовуватися різноманітні ігри та вправи, важливо, щоб вони  комплексно впливали на розвиток особистості, стимулювали підвищення рівня шкільної адаптованості та подобались дітям.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Тарас Шевченко. Реве та стогне Дніпр Широкий...